OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY ODYSSEY SP. Z O.O.
wersja z dnia 2 stycznia 2014
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. O ile w dalszej części Ogólnych Warunków Sprzedaży ( OWS ) mowa jest o poniższych definicjach, należy przez nie
rozumieć:
– sprzedawca: Odyssey sp. z o.o., ul. Zimorodka 7, 87-100 Toruń, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym w
Toruniu, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000401684
– kupujący: osoba prawna lub osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą,
– cena: wartość wyrażona w złotych polskich lub innej walucie za daną jednostkę towaru, podawana bez
należnych podatków i opłat (dla przeliczenia z walut obcych na PLN stosuje się kurs sprzedaży NBP z dnia
poprzedzającego wystawienie faktury VAT)
– towar: surowiec lub produkt będący w ofercie sprzedażowej sprzedawcy, w szczególności podany w formie
oferty lub wraz z cennikiem,
– transport: środki transportu należące do sprzedawcy lub podmiotów działających na jego zlecenie i ryzyko,
– wartość netto: suma cen sprzedawanych i dostarczanych towarów.
2. Jeżeli kupujący zawarł ze sprzedawcą odrębną umowę handlową regulującą kwestie współpracy, to w przypadku
sprzeczności jej postanowień z OWS, pierwszeństwo mają postanowienia umowy.
§ 2 ZAWARCIE UMOWY
1. Do zawarcia umowy pomiędzy sprzedawcą i kupującym dochodzi po ustaleniu wszystkich istotnych postanowień
umowy, jak też ewentualnie warunków dodatkowych oraz potwierdzeniu tych ustaleń przez właściwą osobę ze
strony sprzedawcy oraz kupującego.
2. Zamówienia kupującego mogą być składane telefonicznie, oraz za pomocą poczty elektronicznej i powinny
zawierać, co najmniej:
– określenie kupującego z danymi adresowymi oraz NIP,
– miejsce ( adres ) i termin dostawy, o ile nie jest to siedziba kupującego,
– termin dostawy,
– ilość i rodzaj zamawianego towaru wraz z wszystkimi cechami, właściwymi dla poprawnej identyfikacji
przedmiotu sprzedaży,
3. Zamówienia i ich przyjęcie, w celu zawarcia umowy, muszą zostać potwierdzone przez pracownika sprzedawcy,
zgodnie z § 2 ust.1 OWS.
4. Sprzedawca może złożyć zastrzeżenia, co do zamówienia w terminie do końca kolejnego dnia roboczego po
złożeniu zamówienia przez kupującego.
5. Zamówienia mogą być składane od poniedziałku do piątku w godzinach 8–16, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych
od pracy lub dni wolnych na podstawie decyzji zarządu sprzedającego.
6. Każda dostawa dokumentowana będzie fakturą VAT.
§ 3 TRANSPORT
1. Dostawy do miejsc ustalonych przy zawarciu umowy sprzedaży (na terenie Rzeczpospolitej Polskiej) odbywają się
na koszt i ryzyko sprzedawcy z zastrzeżeniem § 3 ust. 3 OWS
2. Ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi na kupującego w chwili wydania towaru w miejscu dostawy lub
w przypadku odbioru towaru przez kupującego, w chwili wydania z magazynu.
3. Sprzedawca może:
1. obciążyć kupującego kosztem transportu towaru w wysokości:
a) do 100 zł netto za towar na palecie, za każdą paletę, jeśli wartość netto dostarczanego towaru jest
niższa niż 2000 zł
b) do 30 zł netto za towar w paczce, za każdą paczkę, jeżeli wartość netto dostarczanego towaru jest
niższa niż 1000 zł
c) 1% wartości netto każdego towaru, ujętego na danej fakturze VAT
d) odmówić zawarcia umowy sprzedaży
4. Opłata transportowa, wskazana w § 3 p. 3 a, b i c, jest elementem umowy, w rozumieniu § 2 ust. 1 OWS,
odrębnym od ceny.
5. Sprzedawca w ramach usługi transportowej nie świadczy usługi rozładunku towaru.
6. W przypadku nie dokonania odbioru towaru, lub odmowy jego przyjęcia, stanowiącego ze strony sprzedawcy
wykonanie zawartej umowy, może on obciążyć kupującego wszystkimi kosztami, związanymi z opóźnieniem
kupującego. W przypadkach, gdy opóźnienie to przekroczy 2 tygodnie od dnia postawienia towaru do dyspozycji
kupującego sprzedawca pozostawi sprzedany, nie odebrany towar w swoim magazynie na koszt i ryzyko kupującego
lub od umowy odstąpi.
7. Dostawę uważa się za zgodną z zamówieniem, gdy dostarczana ilość i jakość towaru mieści się w granicach
tolerancji ( waga, gramatura, ilość arkuszy, itp.) zgodnie z wytycznymi General Trades Rules for Sales of Paper and
PaperBoard – Geneva 1980
8. Kupujący ma prawo, za zgodą sprzedającego, na podstawie wypełnionego formularza zwrotu, zwrócić zakupiony
towar.
9. W przypadku, gdy zwracany towar jest odbierany przez sprzedającego, kupujący poniesie opłatę w wysokości 300
zł netto za każdą tonę towaru jednak nie mniej niż 100 zł netto.
§ 4 RĘKOJMIA ZA WADY
1. Sprzedawca nie udziela gwarancji dotyczących sprzedawanego towaru.
2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu wad rzeczy sprzedanej, w przypadku:
a) gdy chodzi o wady jawne, dające się zauważyć w chwili dostarczenia towaru – pod warunkiem
odnotowania tego faktu na dokumencie dostawy ( list przewozowy, WZ),
b) gdy chodzi o wady jawne, ujawnione w dalszym toku produkcji lub dystrybucji towaru – pod warunkiem
zgłoszenia wady w formie pisemnej pod rygorem nieważności, w terminie 3 dni od wykrycia wady,
c) wady ukryte – pod warunkiem zgłoszenia wady w formie pisemnej pod rygorem nieważności, w terminie 3
dni od daty wykrycia wady.
3. W przypadku wad określonych w §4 ust. 2 b i c OWS, warunkiem odpowiedzialności sprzedawcy, jest
przedstawienie etykiet z opakowań zbiorczych, w których znajdował się towar.
4. Odpowiedzialność sprzedawcy za wady jest wyłączona w całości w przypadku sprzedaży towaru
niepełnowartościowego lub stanowiącego końcówki serii danego asortymentu u producenta. O takich
właściwościach towaru sprzedawca zobowiązany jest poinformować przy zawarciu umowy lub w przedstawianej
ofercie.
5. W przypadku wad, za które odpowiedzialność ponosi producent towaru, dla odpowiedzialności sprzedawcy,
wymagane jest, oprócz warunku, określonego w § 4 ust. 3 OWS:
– przesłanie listem do sprzedawcy, wypełnionego protokołu reklamacyjnego, określonego przez sprzedawcę,
– przekazanie właściwych próbek towaru
6. Sprzedawca prześle do producenta pełną informację, etykiety oraz próbki wadliwego towaru oraz poinformuje
kupującego o wszelkich, istotnych decyzjach producenta, dotyczących wadliwego towaru.
7. W przypadku uznania wadliwości towaru, sprzedawca wystawi stosowny dokument księgowy lub dokona wymiany
towaru na wolny od wad.
8. Sprzedawca nie odpowiada za wady, gdy ilość zużytego towaru pomimo wady przekracza 10 % jego zakupionej
ilości.
9. Zgłoszenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady towaru, nie uprawnia kupującego do wstrzymania zapłaty jego ceny.
§5 KREDYT KUPIECKI
1. Sprzedawca prowadzi sprzedaż swoich produktów w oparciu o sprzedaż gotówkową oraz kredyt kupiecki.
2. Warunki finansowania sprzedaży należą do wyłącznych kompetencji sprzedawcy, który ma prawo według własnej
oceny ryzyka do modyfikowania tych warunków lub czasowego wstrzymania dostaw towaru.
3. Datą zapłaty jest data uznania rachunku bankowego przez sprzedawcę.
4. Termin płatności liczony jest od daty wystawienia faktury VAT.
5. Kupujący nie może potrącać jakichkolwiek swoich roszczeń wobec sprzedawcy z roszczeniami należnymi
sprzedawcy z tytułu ceny towaru, bez zgody sprzedawcy.
§ 6 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Wszelkie spory mogące powstać na skutek współpracy gospodarczej rozpatrywane będą przez właściwe
funkcjonalnie sądy dla siedziby sprzedawcy.
2. OWS wchodzą w życie z dniem 2 stycznia 2014 i dotyczą umów zawartych od tej daty.